وبلاگ شخصی عباس محمدی معلم کلایی

بیان دیدگاه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی

وبلاگ شخصی عباس محمدی معلم کلایی

بیان دیدگاه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی

وبلاگ شخصی عباس محمدی معلم کلایی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

رفتن مزدک و طلبکاری بعضی ها

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶ ب.ظ

رفتن مزدک و طلبکاری بعضی ها

«خروج از ریل انصاف و منطق»، خوشبینانه‌ترین عنوانی است که می‌توان برای برخی رسانه‌ها و بعضی افراد که این روزها گفته‌ها و نوشته‌های‌شان در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود، برگزید! خروجی‌ که نمونه بسیار ساده و روشن آن را می‌توان در موضوع مهاجرت یکی از گزارشگران ورزشی از کشور به وضوح مشاهده کرد!

 «مزدک میرزایی» که بیش از دو دهه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی کارآموزی کرد! صدها ساعت آنتن زنده تلویزیونی در اختیارش بود و حتی بارها مورد توجه و تقدیر قرار گرفت، چنانکه در سال 1384 به عنوان بهترین گزارشگر ورزشی صدا و سیما انتخاب شد و در حالی که به تازگی نیز قراردادی 180 میلیون تومانی برای ساخت یک مستند با تلویزیون بسته و 120 میلیون تومان از مبلغ آن را هم دریافت کرده بود به یکباره از دسترس خارج شد و از دفتر شبکه «ایران‌ اینترنشنال» در لندن سر درآورد! شبکه وابسته به دلارهای سعودی! همان شبکه‌ای که بارها از تجزیه ایران سخن گفته و مصاحبه با تروریست‌های «الاحوازی» پس از اقدامات تروریستی در 31 شهریور ماه اهواز را در کارنامه دارد!

با این حال، در فضای رسانه‌ای شاهدیم به جای مؤاخذه گزارشگری که با هزینه صدا و سیما، با استفاده از ظرفیت‌های این سازمان و آزمون و خطاهای بسیار، کمی کار آموخته، این رسانه ملی است که به مسلخ برده می‌شود! نوک پیکان حمله به جای آنکه به سمت متخلف باشد، صدا و سیما را هدف گرفته و فردی را که خلاف اخلاق حرفه‌ای و خلاف قرارداد با صدا‌وسیما به استخدام یک شبکه ضد ایرانی درآمده است، راستگو، مؤدب، با اخلاق و درستکار می‌خوانند! این هجم از وارونه‌انگاری و اعتباربخشی به متخلف، آن هم صرفاً به دلیل منافع شخصی و جناحی موضوعی نیست که بتوان از پیامدهای اجتماعی و اخلاقی آن در آینده فرار کرد، کاش این افراد پیش از دست به قلم شدن و زبان به سخن گشودن کمی هم به مصالح عمومی فکر کنند!


نظرات  (۱)

سلام به تو دوست خوبم وبلاگت خیلی زیباست. تبریک میگم! همینطوری ادامه بده و امیدوارم که روز به روز موفق تر باشی

به منم ی سر بزن منتظرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی