وبلاگ شخصی عباس محمدی معلم کلایی

بیان دیدگاه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی

وبلاگ شخصی عباس محمدی معلم کلایی

بیان دیدگاه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی

وبلاگ شخصی عباس محمدی معلم کلایی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پس گرفتن اموال مستضعفین از مستکبرین

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹ ق.ظ

فتاحی

رئیس جدید بنیاد مستضعفان در جلسه معارفه خود به صراحت اعلام کرد، یکی از برنامه‌های اصلی وی باز پس‌گیری اموال متعلق به مستضعفان و بهره‌برداری از دارایی‌های مستضعفان به نفع خود آنها خواهد بود؛ قولی که با فاصله‌ای کوتاه در عمل  نمود پیدا کرد و روز گذشته خبر رسید، در اولین اقدام  ساختمان «دانشکده خبر» متعلق به مستضعفان که سال‌هاست در اختیار خبرگزاری «ایرنا» قرار دارد و بر اساس آنچه رسانه‌ها نوشته‌اند نه حاضر به پرداخت اجاره‌بهاست و نه حاضر است آن را خریداری کند، از سوی مسئولان مربوطه پلمپ شد. 

موضوعی که «پرویز فتاح» درباره آن این‌گونه توضیح می‌دهد: «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد؛ عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد، باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلاً ملاحظه و فک پلمپ کنند؛ ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این‌بار را ملاحظه کردیم ولی بعداً ملاحظه‌ای در کار نیست.»

 اما حیرت‌انگیز این است که به فاصله کوتاهی جریان‌های خاص حمله به پرویز فتاح را آغاز کردند! کانال تلگرامی «امتداد» نزدیک به جریان تندرو اصلاحات در مطلبی با عنوان «فیل هوا کردن فتاح» سعی کرد در تلاشی مضحک این اقدام را با دادگاه یکی از مدیران سابق بنیاد‌ـ که هیچ ربطی به دوره جدید ندارد‌ـ مرتبط کند و این‌گونه القا کند که فتاح با تابلوی مبارزه با فساد به دنبال به حاشیه بردن مبارزه با فساد است! این کانال همچنین با به کاربردن عبارتی، مانند «لباس‌شخصی‌های متعلق به این بنیاد» تلاش کرد اقدام قانونی بنیاد مستضعفان را غیر قانونی و نوعی سیاسی‌کاری جا بزند! همچنین کاربران خاص در توئیتر با وارونه‌نویسی در این باره سعی کردند پیگیری اموال مستضعفان را با برچسب‌هایی،‌ مانند تقابل با دانشجویان(!) و تبلیغات انتخاباتی(!) به حاشیه ببرند. پرسش مهم این است که چه رابطه‌ای میان پایمال کردن حقوق مستضعفان و این جریان‌های تندرو وجود دارد؟ 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی